رئیس ستاد مرکز اربعین حسینی در گفت و گو با رادیو اربعین:

زائران قبل از فرا رسیدن روز اربعین عراق را به مقصد ایران ترک کنند

گوینده رادیو اربعین مطرح کرد:

دلگرمی ما در رادیو اربعین خدمت به زوار امام حسین (ع) است | قرار عاشقانه؛ سلام بر حسین (ع)

فاطمه امجدیان، گوینده برنامه رادیو اربعین با اشاره به عمق عشق و ارادت خود به امام حسین (ع)، از تلاش‌های گروه برنامه‌ساز برای نزدیک‌تر کردن زوار به کربلا و ترویج محبت اهل بیت (ع) در دل مردم سخن گفت و بر مسئولیت خادمان این مسیر تأکید کرد.
فاطمه امجدیان، گوینده برنامه رادیو اربعین با اشاره به عمق عشق و ارادت خود به امام حسین (ع)، از تلاش‌های گروه برنامه‌ساز برای نزدیک‌تر کردن زوار به کربلا و ترویج محبت اهل بیت (ع) در دل مردم سخن گفت و بر مسئولیت خادمان این مسیر تأکید کرد.
کد خبر: ۱۴۶۹۲۲۷

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، فاطمه امجدیان، گوینده صبح برنامه رادیو اربعین، درباره حال و هوای اجرای این برنامه رادیویی بیان کرد: قطعا مکتب و مسیر امام حسین (ع) بعد از قرن‌ها، وقتی درباره آن مطالعه می‌شود، احادیث و روایات مختلف که در رابطه با آن مطرح می‌شود، جای تأمل و تفکر دارد. هر چه بیشتر پیش می‌رویم و عمیق‌تر با مفهوم عاشورا و کربلا و امام حسین (ع) آشنا می‌شویم، نکات بیشتری به دانسته‌های ما اضافه می‌شود. به عنوان یکی از کوچکترین خدام الحسین در رادیو اربعین، من مثل دیگر همکارانم سعی می‌کنم تمام توانم را بگذارم تا نهایت دانسته‌ها را به خودم اضافه کنم.

وی در ادامه توضیح داد: در حوزه اربعین و کربلا می‌کوشم تا اطلاعاتی که در برنامه ارائه می دهم برای زوارالحسین کاربردی باشد. چیزی که خیلی مرا دلگرم می‌کند، اینکه ممکن است خودمان زیارت کربلا نداشته باشیم و در مسیر قرار نداشته باشیم، اما همین حضور در برنامه رادیو اربعین، ما را دلگرم می‌کند که زوارالحسین را بدرقه کنیم. بی‌تردید همین موضوع به ما آرامش می‌دهد و امیدوارم امام حسین (ع) نیز از ما راضی باشند که در این بدرقه همراه زائران عزیز از شبکه رادیویی اربعین هستیم.»
فاطمه امجدیان در خصوص محتوای این برنامه رادیویی عنوان کرد: همه برنامه‌سازان رادیو اربعین در این بازه زمانی که قرار دارند رویکرد خاصی برای برنامه‌های خود دارند. برنامه ما که از ساعت ۱۰ الی ۱۴ به نام «مرقد لیلی» به تهیه‌کنندگی رضا شایانی تقدیم شنوندگان می‌شود، یکی از ابعاد مؤثرش این است که ما رأس هر ساعت یک قرار عاشقانه داریم. قرار عاشقانه ساعت ۱۱، سلام بر حسین (ع) است، یعنی از راه دور زائران غریب و بعید را با ضریح شش گوشه امام حسین (ع) همراه می‌کنیم. ساعت ۱۳ نیز به تجدید و پیمان بیعت با امام حسین علیه‌اسلام به اتفاق همه شنوندگان عزیز رادیو اربعین می‌پردازیم. برای پیشبرد همه این مراحل ساعت ۱۰ الی ۱۴ ما در کنار همدیگر و به اتفاق گروهی که داریم، خود را به عنوان کوچکترین خدام الحسین می‌دانیم و تمام تلاش‌مان را برای رساندن پیام امام حسین (ع) به گوش شنوندگان به کار می‌گیریم. این برنامه نه تنها به ما کمک می‌کند تا به زوار نزدیک‌تر شویم، بلکه فرصتی است برای گسترش محبت و عشق به اهل بیت (ع) در دل مردم. این تلاش‌ها و احساسات نه تنها نشان‌دهنده عشق و ارادت ما به امام حسین (ع) است، بلکه یادآور مسئولیتی است که به عنوان خادمان این مسیر بر دوش داریم. امیدوارم با دعای امام حسین (ع)، بتوانیم در این مسیر به خوبی عمل کنیم و به زائران عزیز خدمت کنیم.

وی افزود: سعی می‌کنیم مدائم به روز بودن خود را حفظ کنیم و قطعاً صحبت درباره ذکر و نام و یاد امام حسین (ع) هیچ‌گاه به تکرار نخواهد افتاد. همان‌طور که در تمام این سال‌ها، این داستان و رویه هرگز تکراری نبوده و همیشه صحبت درباره آن، داغ تازه‌ای بر دل ما می‌گذارد. این گوینده رادیو در خصوص حس و حال خود در رادیو اربعین اشاره کرد و گفت: من به چشم یک برنامه به این فضا نگاه نمی‌کنم و خدا را شاکرم که توانستم در هیئت رادیو اربعین حضور داشته باشم. در ماه‌های محرم و صفر، هنگامی که فضایی هیئتی برای من فراهم می‌شود، سعی می‌کنم تمام وجودم را به ضریح آقا امام حسین (ع) دخیل ببندم تا آرامش درونی‌ام را که دوستدارم و ذکر یاد امام حسین (ع) که همیشه به من منتقل شده است، دریافت کنم. به همین دلیل، واقعاً به چشم یک برنامه به این فضا نگاه نمی‌کنم؛ بلکه آن را یک هیئت می‌دانم. از لحظه ورود به استودیو رادیو اربعین، که پیش از آن تجدید وضو کرده‌ام و تمام شرایطی را که مانند شرایط زیارت امام حسین (ع) است، رعایت می‌کنم، احساس می‌کنم که وارد یک هیئت شده‌ام که چشم و دل میلیون‌ها عاشق حسین (ع) همراه آن است و سعی می‌کنم آن مراتب را به بهترین شکل ممکن رعایت کنم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی احساس می‌کنم در کنار کسانی قرار گرفته‌ام که یک جنبه مشترک با من دارند و یکی از آن جنبه‌ها عشق به ارباب، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است، این ما را دلگرم می‌کند. زمانی که می‌گویم "لبیک یا حسین (ع)" و به همراه من، بسیاری از افراد به نیت برآورده شدن حاجاتشان همزمان زمزمه می‌کنند، همیشه شعری را تکرار می‌کنم که می‌گوید: «دوباره مثل همیشه خجالتم دادی، برای عرض ارادت لیاقتم دادی، تعجبم تو کجا، این حقیر ساده کجا، همیشه گفتم آقا تو عزتم دادی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها